kivenkova konsepti

Saimme Nelonen Media Liveltä tehtävänannon – suunnitelkaa Kuopiorockille uusi visuaalinen ilme ja nettisivut. Tavoitteena oli tapahtuman visuaalisuuden laadun nostaminen uudelle tasolle. Ja vastavirtahan suunnitteli – lopputuloksen saatte te arvioida!

Pidimme kiinni ajatuksesta, että visuaalinen ilme ponnistaisi pintansa alta. Ennen pinnan muodostumista värein ja muodoin lähdimme rakentamaan konseptia, eli uutta näkökulmaa, josta ammentaa itse pintaa. Löysimme kuopiolaiseen rocktapahtumaan jotain pientä uutta, mutta samalla läheisen tuttua ja suomalaista. Juttua, joka on yhtä isoa ja tunnettua kuin sininen taivas ja tuhannet järvet. Nimittäin kivi! Kivessä koostuu kansalaisuuttammekin korostavia puolia: jykevä, kaunis, särmikäs kuin suomalainen itse.

KUINKA HERÄTTÄÄ KIVI HENKIIN?

Tämä on ensimmäinen kerta, kun musiikkitapahtuman visuaalinen identiteetti rakennetaan kivestä. Ensimmäisen haasteemme kiven kanssa kohtasimme, kun huomasimme sen olevan pysähtynyt, laiska ja staattinen. Miten ihmeessä saisimme kiven elämään? Loimme kivelle terävän kärjen ja nostimme sen hieman luonnottomasti pystyyn. Lisäsimme varjon, pikkumurut viereen ja vaaleaa tilaa taustalle. Artistikuvat ja heidän logonsa yhdistimme kiven päälle. Näin sana rock kääntyi käsinhiplattavan suomalaiseksi. Kiven liikettä suunnitellessa emme tienneet tarkkaan mitä odottaa – annoimme vapaat kädet animaattorillemme Akillemme ja ohjeistimme häntä ”laittamaan kiven liikkumaan”. Syntyi raskaan kiven kevyttä hippalointia. Kiven kevyttä tanssia.

Kuopiorockin nettisivut >>

We make your brand interesting.