Nilfiskin imureista taidevalaisimia

Nilfisk määrittelee itsensä ainoaksi puhdistusalan laitevalmistajaksi maailmassa, joka vaalii kestävää puhtautta ja rakentaa puhdasta kestävyyttä. Se on välittävän ihmisen valinta aikakaudella, jolloin maailma täyttyy liasta ja roskasta. Nilfisk halusi viestittää tämän huomiota herättävällä ja tunteisiin vetoavalla tavalla, ja sitä myötä myös nostaa yleistä tunnettuutta Suomessa.

vv_web_alasivu_tyot_v4_nilfisk_20160630_je
vv_web_alasivu_tyot_alasivu_v1_nilfisk_20160704_je

Kampanja yhdistää kaikki hyvät puolet

Vastavirta kehitti erilaisen kampanjaidean nimeltään Sustainable Art, jonka tavoitteena oli kommunikoida brändin mukaisesti normaalia tuotekampanjaa isommin. Kampanja yhdisti monta hyvää asiaa: ensin kerättiin tarpeettomia imureita ihmisiltä. Sitten kutsuttiin nuoria suunnittelijoita sekä tavallisia ihmisiä tekemään kierrätetyistä imureista taidevalaisimia. Uniikit valaisimet taas laitettiin myyntiin, ja lopuksi kerätyt varat lahjoitetaan hyväntekeväisyyteen!

vv_web_alasivu_tyot_v5_nilfisk_20160704_je

Somen voimalla

Kampanjan mediana oli poikkeuksellisesti kampanjasivujen lisäksi pelkästään some. Ihmisten mielenkiinto nousi tasaisesti, ja varsinkin kun he pääsivät vaikuttamaan kahteen asiaan: hyväntekeväisyyskohde valittiin äänestyksen perusteella, ja lisäksi valaisimien hinta määräytyi saatujen tykkäysten myötä. Kampanjan päätteeksi valaisimet olivat vielä Tikkurilan Festivaalin ruokamaailmassa kaikkien nähtävänä.

vv_web_tyot_alasivu_v3a_nilfisk_20160704_je
vv_web_tyot_alasivu_v3b_nilfisk_20160704_je

We make your brand interesting.